تبلیغات
عایفهای رطوبتی - چگونه مشتریان را متقاعد کنیم(1)
عایفهای رطوبتی
فروش و اجرای عایقهای استاندارد
شنبه 29 آبان 1389

چگونه مشتریان را متقاعد کنیم(1)

شنبه 29 آبان 1389

نوع مطلب :

1:طرح سوال مناسبی که پاسخش فقط آری باشد

فروشنده موفق با این ترفند روانی مشتری را در جهت خرید هدایت میکند.

وقتی شخص چند بار کلمه آری را به زبان آورد تمام ذهن و اندیشه او و حتی جسم و بدنش هم به خواسته شما پاسخ آری داده اند و شما با روش سیستم ذهنی و هورمونی و فکری او را مثبت کرده اید و او را در جهت اهداف خود برانگیخته اید.

کلمه آری با ایجاد میل و رغبت چهار چوب ذهنی مناسبی را در فرد پدید می آورد و او را آماده می کند

2:علت مخالفت را جستجو کنید

مخالفتها یا در سطح ذهن هستند یا در اعماق ذهن.

هر کسی برای عدم خرید دلایلی دارد که بسیاری از این دلایل قابل رفع اندبعضی از این دلایل کاملا آشکارند و بعضی هم پنهان.

 بهترین شیوه آشکار کردن دلایل مخالفتها ی پنهان طرح سوالات کلیدی است

چه دلیلی وجود دارد که این کالا را نمی خرید ؟

مشتری هر جوابی که بدهد بیانگر سد ذهنی و روانی اوست با پاسخی که میدهد شما میتوانید سوالی دیگر بپرسید و دلایل را به سطح بیاورید و آنرا بر طرف کنید

چه دلیل دیگری برای رد این پیشنهاد دارید؟

یا سوالاتی از قبیل دیگه چه؟ پس از آن چه شد؟ شخص را سوال پیچ کنید تا به اعماق ذهنش دست یابید.

با این شیوه مشتری بی میل را به مشتری مشتاق تبدیل می کنید.

از کلمه چرا استفاده کنید هر بار که مشتری می خواست نفسی تازه کند بگویید چرا؟

تا کم کم مشتری در ذهنش متقاعد شود که من عیب و ایراد دارم نه او،این سوال او را به بررسی استدلالهای خود وا میدارد و نهایتا او را متقاعد میکند. از این شیوه باید به طرز ماهرانه ای استفاده کنید تا بیشترین اثر را داشته باشد.




 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر